Cari aper jer..

Isnin, 20 Februari 2012

BaCalah & Renung-ReNungkan..!! Koleksi Fatwa Mursyidol Am PAS..

Pelbagai alasan & justifikasi dikeluarkan oleh Ahlul PAS demi mempertahankan perjuangan parti mereka yang semakin caca merba. Hilang arah tujuan, bagai layang-layang terputus tali semenjak berdakap mesra dgn. PKR dan DAP.

Dari pemimpin sampai la kepada penyokongnya semakin hari semakin parah. Perjuangan Islam yg dibanggakan sangat2 dahulu sudah tdk. kedengaran. Suara2 sumbang yg. dahulu utk. mengata pihak lawan khususnya UMNO sudah terpacul balik ke muka sendiri.

Inilah realiti yg. berlaku kpd. PAS. Yg. sedihnya dgn. muka selamba mereka seolah-olah tiada perasaan bersalah kpd. saudara sebangsa. Agak-agaknya kulit mereka ni kulit biawak kot..?!

Apapun lihatlah koleksi fatwa Nik Aziz & Dewan Ulama PAS demi utk menjadi JAGUH dlm politik negara. Tak tau nak kata apa dah..............!!!!

Dewan Ulama PAS

Ogos 1963
“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir dan haram."

Nik Aziz

23 April 1994
“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram"

29 April 1999
“Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci sesorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri"

23 Januari 1999
“Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,”

24 Januari 1999
“Siapa yang nak tolong Kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun saya terima"

Pulau Melaka (kuliah)
“Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid,”


12 Mei 1999
“Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam"

25 Jun 1999
“PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu (dengan DAP), setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa…"

3 Julai 1999
“Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri-ciri kafir."

6 November 1999
“PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif.

Kita semua pakat pakat Fikir dan renungkan kata kata Nik Ajis ini dalam kehidupan nya di arena Politik tanahair ini. Apakah Nik Ajis boleh di anggap Ulamak? kalau ikut kata ramai orang dan juga kata dalam diri Gomo Nik Ajis ini bukanlah Ulamak, Nik Ajis adalah Ahli Politik yang telah mempergunakan Islam sebaik Mungkin dalam karier Politiknya.

Nik Ajis satu satunya ahli Politik yang berjaya memanipulasi rakyat dengan kewarakkan nya walaupun sebenarnya Nik Ajis bukanlah Warak dan juga mengamalkan RASUAH kerta KRONISME. Bukan kita Fitnah tapi inilah hakikatnya bila Menantu di julang dan Haji di Sponsor.

Kalau dulu Nik Ajis kata Perpaduan antara UMNO dan PAS adalah satu NEKMAT Besar. Dan sekarang ini Nik Ajis lebih rela bersatu dengan SYAITAN. Apakah Dosa UMNO pada Nik Ajis? Apakah kerana Nik Ajis telah Di liwat oleh pemimpin UMNO maka Nik Ajis begitu marah dan benci pada UMNO?

Juak Juak PAS boleh menyangkal dakwaan kita ini dan pertikaikan petikan petikan yang Nik AJis nyatakan. kalau boleh Bawa saja ke Mahkamah kata ini semua adalah FITNAH!!!

NIK AJIS WAJIB BERTAUBAT
(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
”Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]

DULU SIBUK KATA UMNO. SIAPA YANG TAK ENDAHKAN PENGAJARAN QURAN. ALLAH SURUH BUAT HUDUD. HANGPA KATA TAK MAU BINCANG SEBAB TAKUT PADA DAP. DULU KATA UMNO. HANGPA KATA UMNO YANG TAK MAU BUAT HUDUD. SIAPA KATA UMNO TAK MAU BUAT. CUMA UMNO KATA BELUM TIBA MASANYA LAGI DAN KAJIAN SERTA PERBINCANGAN GIAT DILAKUKAN. UMNO ADA JUGA BUAT PERBINCANGAN. PAS LANGSUNG KELUAR KENYATAAN TAK MAU BINCANG PASAL HUDUD. SIAPA YANG LEBIH TERUK NI?
--------------------------------------------------------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu X PAS..
Tahun 2004, 5 bulan seleps PRU11 aku KELUAR parti (Pas)...

Aku kluar disbbkn faktor2 yg saudara admin (@adei) tuliskan...

Syukur Alhamdulillah, aku trsedar lebih awal..Pas memg HIPOKRIT, MUNAFIK & HANYA LEJAR KUASA..!!!

Tanpa Nama berkata...

Nice artikel, wajar disebarkan utk tatapan pmbaca bLog...

#Bro admin..! naper dh lama xde posting baru.? dihrpkan bro dpt prbanyakkn posting utk menelanjangkn kebobrokan Pakatan Rosak/Rabak (PR) brsama2 dgn blogger (Pro Kjaan) yg lain dan dptkan link diorg suma spy lebih mantop.!!

Tanpa Nama berkata...

Admin.!! Nape x update blog..?
Haaa..lg satu, cuba wat compilation janji2 Pak sheikh aljuburi (pinjam ayat mat sabu) plak..lg MELETOP.!!!